tisdag 12 juni 2012

Plånböckerna rasar in...


Den ena plånboken efter den andra dimper det ner bildbevis på. Här kommer en ny omgång bilder på fina plånböcker. Jag tror att vi var många som ville ha en kort och enkel sewalong denna gång. Glädjesömnad rakt av!

Idag slutade skruttan första klass de var så fina där de stod på trappan och sjöng i ofrivillig kanon... Så himla stämningsfullt. Men efter ett tag när x antal klasser framfört sina nummer började mina tankar driva iväg. Gissa vad jag stod och fnulade på? Jo nästa sewalong. Undrar vad vi ska sy då, tänkte jag. Ska vi sy en regnkappa/jacka, eller ska vi sy nått annat plagg? Kanske något mindre? Så där stod jag och funderade ett bra tag ända tills det blev rundgång i högtalarna och alla vaknade till vare sig man ville eller ej :)

Ja, vad säger ni? Vad vill ni sy nästa gång? Idéer gällande projekt och startpunkt? Passa på att tyck till nu!

6 kommentarer:

  1. Om man inte har hunnit vara med på plånboken kommer länkarna ligga kvar så jag hinner sy mig en när det lugnat ner sig här eller hur ungerar det med såna här inlägg?

    Mvh Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej CarinaN!
      Länkarna kommer att ligga kvar. Det är det som är så bra med dessa sewalonger, informationen finns kvar. Vill man sy när själva sewalongen genomförs går det bra, men har man inte möjlighet att delta kan man sy senare när det passar.
      Lycka till!

      Radera
  2. Jag är gärna med på en sommar sew along redan den närmsta tiden! Gärna regnkappa eller jacka!
    Hälsningar Tina

    SvaraRadera
  3. Oj vad synd att jag missade denna. Behöver en ny plånbok OCH en snabb glädje-sömnad :)

    SvaraRadera
  4. Ska vi kanske ge oss på jeansbyxor till hösten kanske? Nåt att bita i menar jag :-)

    Ett lite enklare projekt är väl Colettes sorbetto-topp, kanske nåt för sommaren? Iofs finns det rätt många instruktioner på nätet med och utan ärmar, men de flesta är ju på engelska.

    SvaraRadera
  5. Jag är gärna med på en sommar sew along, regnkappa vore toppen, verkar behövas.

    Hälsningar
    Gerd

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin